Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Om vi förlorar varandra här i vimlet..

Publicerad 2006-12-09 13:59:22 i Allmänt,

Om vi förlorar varandra här i vimlet..Lördagen luktar lussebullar regn och Hello Saferide sjunger duett med Bach och Procol Harum i mitt huvud. Skolarbeten och stress som ett tilltrasslat ekosystem under sängen, under kudden, alltid tillräckligt nära för att jag ska bli påmind men för långt borta för att det verkligen ska gå att ta tag i och allting skriker på det där sättet de alltid får till så snyggt på film.

Fika med Hän igår, suddiga kort och varma hjärtan. Regn ständigt detta regn och felvända paraplyn i en vind som inte värmer och en promenad mitt upp i allt detta. Handbolls EM, en halvtimmes kö och frånvaron av frågan varför. Inte rätt läge. And I don´t sleep well at all sjunger Hello Saferide. I don´t remember when I lost my mind sjunger jag och mamma vill att jag rullar upp mina persienner, hänger min jacka på en galge, plocker ut lussebullarna ur ugnen. Nu.

Sjukt nyfiken på tröjan Anna gör åt mig, tänkte gå runt och styla med den så att folk frågar vart jag köpt den, då rekomenderar jag Anna, alla kommer vilja köpa den, Anna blir rik och kan köpa lägenheten i Majorna som vi går och drömmer om. Sen kan jag komma och hälsa på henne och sitta och dricka chai-the på stora kuddar i hennes fantastiska lägenhet med James Dean-skärmen och lösa världsproblem, bli intelektuell gå ut med toppbetyg och inte behöva oroa mig för någonting i hela värlen.

Kommentarer

Postat av: Anna

Publicerad 2006-12-09 17:18:58

That is a fucking brilliant plan, my friend.
Så ska det bli!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela