Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Confusion never stops (closing walls and ticking clocks)

Publicerad 2006-12-06 15:12:41 i Allmänt,

Confusion never stops (closing walls and ticking clocks)Höll mig på benen tills jag kom innanför dörren och oavsett vad som hände efteråt gjorde jag och Linda succé som Rudlof med röda mulen på ledarnas luciatåg. Satte på TV:n i morse och fastnade framför tv-shop i säkert fem minuter, ett säkert tecken på att jag inte riktigt är med i matchen.

Inte ett löv kvar på trädet utanför vår balkong, inte en tillstymelse till chans att kunna värja sig ifrån grannarnas hysteriska jultomtar och neonfärgade ljusslingor de fyndigt pyntat sina balkonger med. Livnär mig på mail ifrån varmare delar av jordklotet och hoppas att det snart blir min tur. Drömmen om att någon gång sitta kvar på bussen på morgonen, vinka till Poseidon, glömma kliva av på Kungsportsplaten och fortsätta bort. Kliva på ett tåg, ett flyg och med tandborste åka någonstans som inte är charter eller veckarklocka.

Lyssna på: Ane Brun, Lina som tipsade mig, hade tipsat er om hennes band Barbro också om de haft någon hemsida. Så snart de skaffar myspace lovar jag att skriva... Gå in här så länge, det är bra! www.myspace.com/anebrun

Kolla på: Handbolls EM för damer som börjar i morgon i scandinavium. Svenskorna spelar tyvärr inte här i göteborg, men deras match går på TV i morgon kväll!!

Kommentarer

Postat av: Linn

Publicerad 2006-12-07 07:02:06

Kul att du tipsade om ane brun.. satt med hennes låt balloo ranger på hjärnan utan att riktigt kunna koppla att det var hennes låt jag sjöng.. men så fick jag det skrivet svart på vitt och det var mycket enklare..

puss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela