Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Vackerhet, fjärilar och nio meter öra ska jag viska när du säger att det inte spelar någon roll.

Publicerad 2006-08-03 20:56:36 i Allmänt,

Julia och LinnÅskmolnen ligger tunga utanför fönstret och jag är förtvivlad över att jag inte lyckades hitta en rubrik som lyckas beskriva vilka otroligt bra dagar jag har haft. Det har varit lite panik över att dygnen är så korta, de har gått aldeles för fort. Åkte till Alingsås för att träffa Linn, hon hämtade mig vid stationen och vi körde hem till henne med Winnerbäck i stereon. Hennes föräldrar fick se att jag inte var "Klas 35" och inte så värst farlig heller för den delen, vi fikade och åkte sedan till ICA för att köpa med oss saker till kvällen som vi tillbrinade på Talludden i hennes sommarstuga. Vi lagade mat, åt godis, tände ljus och bara pratade och pratade och lyssnade på musik som gick på repeat. Klockan tre hade mina batterier tagit slut (efter att ha somnat klockan 6 morgonen innan) och jag var tvungen att be Linn sluta sjunga på "lösa mandlar", haha. Hon sjöng istället vaggvisa för flyktingbenägna och jag somnade som en stock. Tidgit nästa morgon vakade jag av min mobil som var satt på alarm (Linns hade ringt men jag sov som en stock och Linn trodde att jag var död), vi var tvugna att gå upp eftersom Linn skulle rida upp för någon. Hon gjorde frukost på sängen eftersom jag inte orkade gå upp, söt som hon är. I stallet träffade jag hennes häst, som är den enda häst jag träffat, typ. Han var lång och brun och hette Arrogant af Stensnäs. Senare åkte vi hem i världens mesta och lokala störtskur jag någonsin skådat, det började åska och jag fick bortlängtan igen, ville stanna kvar. Jag åkte hem med tåget och kände mig som en rödhårig Totiki, vinkade av Linn på stationen och det kändes som på film. Hon sprang en liten bit, och jag var glad att hon inte krockade med stolpen, som han i klassfesten. det skrek jag åt henne genom fönstret, men jag tror inte budskapet gick fram.

Åkte direkt hem till Eva och satt i hennes kök och drack the. Vi pratade och jag kände inte förrän igår hur läskigt mycket hon fattats mig hela sommaren. Sov som en stock den natten, också. Idag träffade jag Elin inne i stan, vi gick till Lejonet och Björnen och åt glass, sedan drack vi kaffe på Mc Donalds eftersom båda är för fattiga för att gå på café. Vi tittar på människor, och jag får syn på Pernilla och Jessica och blir som en studsboll. Ringer och vi står och pratar genom fönstret (de inne på Vero Moda jag inne på Mc Donalds), efter ett tag kommer de över och vi pratar. Jag och Elin drar runt lite och bangar kön inne på Weekday men hittar istället en svindyr och megasnygg gladhetssjal som jag köper inne på Gudrun Sjödéns. Åker hem med ett leende som ligger som en liten jättestor studsboll. Det är läskigt att jag känner så många fina människor och dessutom får träffa så många av den samtidigt:) I morgon hoppas jag att jag hinner träffa Johanna, sen sticker jag upp till Tjörn och kusinerna.
Ska lagra den här glädjen på burk och ta fram när det blir svårt att skratta.

Måste bara säga tack. För Linn du är som en Navid Modiri-låt, fast så otroligt mycket bättre. Ta min hand jag följer dig, vi ska åt samma håll.

Kommentarer

Postat av: Hän

Publicerad 2006-08-03 22:03:20

Efter några tafatta försök att bli bruna tror och hoppas jag att denna gång vi försöker oss på en tid med mer umgänge ska klara av det. Det är obeskrivligt hur underbar vän du är. Att bara se hur du tycker om alla dina Änglar (aven de som inte alltid varit så sjyssta) gör mig glad att ajg fkatiskt får vara en av dom!
Tack för att du finns!
"Vi skulle klara vad som helst, Skulle aldrig säga nej och vad du anförtror åt mig, ska jag anförtro åt dig."

Postat av: Debbisen

Publicerad 2006-08-05 20:28:54

va länge sen man hörde elle såg dig! men ja ser att du verkar ha de hur gött som helst!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela