Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

If I could have a second skin I'd probably dress up in you.

Publicerad 2006-08-23 22:14:26 i Allmänt,

eifeltornet
Ni bygger mig högre än Eifeltornet, människor vad jag älskar er. Dagen börjar med en frukostfika som blir en lunchfika som efter en lite vinglig cykelfärd blir en middag hemma hos Jenny. Om jag ska ta det lite mer detaljerat kan jag berätta (den här biten kan du hoppa över om du inte är sugen på att veta vad som hände mellan frukost och lunch, annars är du välkommen att läsa vidare) att vi på väg hem till Jenny ska cykla förbi ett hus som hennes syster Anna har lagt ett bud på, det grejar sig så att Anna sticker in där ett tag för att snacka med husägarna och jag och Jenny beger oss hemåt. Vad vi inte tänker på är att Jennys väska sitter på Annas pakethållare och att hemnycklarna ligger däri. Illa. Vi sitter och väntar ett tag utaför hennes lägenhet, när Anna inte dyker upp bestämmer vi oss för att gå och köpa hårfärg så länge, när vi kommer tillbaka och Anna fortfarande inte kommit tillbaka börjar vi bli lite misstänksamma. Det här är rätt ovesäntligt egentligen men ja, vi väntar. Och det börjar regna. Och Anna är försvunnen. Det börjar regna massor och Anna är fortfarande försvunnen. Efter en timma och en trevlig pratstund i Jennys svale får vi tag på henne. Hon kommer och vi käkar.

Jag som bestämt möte med Linn klockan 15.00 blir lite stressad och lite sen men springer, så gott det nu går att springa i Jennys röda gummistövlar storlek fleranummerförstora, till spårvagnen. Vi träffas inne på Shock, och jag plöjer mig fram genom svarta lackklänningar och elaksjuksköterskehättor och hittar mot alla odds världens snyggaste byxor ( i min storlek!) nedsatt till 70%. Inte var dag. Vi strosar runt i lite secondhandbutiker och lite allmänt fram och tillbaka och har sådär trevligt som bara vi kan ha utan att göra någonting speciellt. Frammåt kvällen köper vi med oss kaffe, vatten och en brownie och sätter oss på trappan till Lutherska missionärskyrkan och underhåller cafét på andra sidan med lite fucking Åmål scener och annat internt som bara roar ytterst knepiga personer. Kan för övrigt berätta att jag nu är så hysteriskt pigg av kaffet att jag aldrig kommer att kunna somna inatt (bra jobbat Julia).

Jag har visst blandat tempus hej vilt, men världen snurrar visst fortfarande och idag kan ingenting hindra mig ifrån att sprida orden med vinden, fästa dem i håret och blåsa dem över alla jag ser. Men de vackraste, de allra vackraste har jag sparat i fickan och inatt ska jag somna med Vasagatan i kvällssol på näthinnan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela