Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

I know where the summer goes

Publicerad 2006-08-24 17:51:35 i Allmänt,

I know where the summer goes
Men fråga inte för ni kommer inte få veta. Lite regn och huvudvärk idag kanske? Lite skola bland massor av förvirrade ettor som började med vattendroppar och ett paraply som fällde upp sig åt fel håll. Satt i Domkyrkan och kände mig liten, en tröst att hamna i SP1b där alla var precis lika små och jag dessutom kände både Jenny och Jonathan (dock ej samma Jenny som hon igår). Vi fick varsin karta och skulle orienera oss fram genom denna djungel av stentrappor, salar och byggnader vi blivit placerade i och som nu skulle vara vårt hem i tre år framöver. Alla som känner mig någotsånär vet att jag och kartor inte är så bundis med varandra, alla som känner mig ännu bättre vet att hela jag är ett stort fett megamisstag när det gäller att orientera mig, om det så gäller min gård. Totalt vilse i pannkakan och jag blir helt kallsvettig bara jag tänker på dessa byggnader jag antagligen aldrig kommer lära mig att hitta i. Men annars kändes allt rätt bra och både jag och Jenny konstaterade att vi inte haft ett så bra schema sen vi gick i ettan (förra gången).

I morgon är det lite lärakännaövningar och annat man får stå ut med som nykomling. Vi ska vara ute en heldag i detta lagom stabila väder, långt ifrån civilisationen. Tänk på mig i morgon i ösregnet kompis, det lär jag behöva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela