Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Frizon 2006, 9-13 Augusti

Publicerad 2006-08-21 17:15:19 i Allmänt,

Och sommaren snurrar fort… fem korta andetag och sen var det nästan över. Det dåliga har gjort det ljusa så mycket färgstarkare och jag har upptäckt nya melodier och toner som är så mycket roligare att följa. Inte enklare, men roligare som sagt, och det är bra, för jag har aldrig velat ta den enkla vägen. Jag har haft en toppensommar, det har jag verkligen och det känns inte alltför hemskt att den snart är slut, för jag har skaffat mig någonting som jag inte haft på länge, jag har skaffat mig ett mål.

Kom hem häromdagen ifrån Frizon. Eftersom det inte hänt så mycket sedan dess är det nog det mesta jag har att berätta. Vi hade ett par så otroligt schyssta dagar men jag lovar att försöka (försöka) att inte skriva en roman om hur det var…

Första dagen var det lite flummigt alla hönsade runt och ingen visste någonting. Clara blev lite smått hysterisk när det varken fanns ett schema eller karta och alla var lite smågriniga när tältet inte ville resa sig. Men med lite mat i magen blev allt lite bättre och vi hade det allmänt trevligt och hälsade på massa folk till höger och vänster. Jag och Debora gick in till moderaternas hörna inne i ”ÚNG-Caféet” och frågade dem varför vi skulle bli moderater. De blev lite förvånade och bad oss sätta oss ner. Vi blev inte övertygade. Sen på kvällen (natten) satt Jag och Matilda sönder ett bord och lyssnade på en konsert med Alternativt sällskap som var det bästa jag hört på länge. Innan hade jag träffat Karin på Caféet med Viktor, Tove (som hade en skitsnygg rosa plastflamingo utanför sin husvagn) och en kille till och vi snackade om Alternativt sällskap eftersom Karin tidigare berättat att det var hennes kompisar. Dagen efter fick jag reda på att killen de suttit med var en av medlemmarna i bandet, pinsamt.

Dag två var lika bra den, jag och Matilda klättrade och var sådär löjligt nära att komma upp. Men vi kom båda överens om att om vi varit 15 cm längre hade det inte varit några problem över huvud taget, haha. Vi kollade på Antes talkshow och jag har inte skrattat så mycket på evigheter, Ante är utan tvekan en av de skönaste människor jag träffat (för er som inte vet är han även ungdomspastor i min kyrka). På kvällen spelade Sarah Kelly, hennes röst lade sig som en rysning längst ryggraden och man blev helt kär i hela hennes uppriktiga personlighet. Mycket speciell och otroligt bra konsert, köpte hennes skiva efteråt (om du vill bränna). Karin och jag drog vidare till Loney Dears konsert några timmar senare. Även den var näst intill magisk. Publiken var med i flera av låtarna och den tog inte slut förrän långt in på natten då jag näst intill lyrisk ramlade in i tältet där alla mina kompisar redan låg och sov.

På fredagen var jag lite off. Var mest trött, gick på några seminarium och lyssnade på Anna och Idde. Träffade en drös med människor och kommer inte riktigt ihåg vad jag sa eller tänkte. Jag drack kaffe och blev inte pigg. Somnade på Antes seminarium och när jag nästan somnade på All Star Uniteds (typ rock) konsert förstod jag att det nog var dags att lägga sig. Eftersom ingen annan var på gick jag själv och precis när jag lagt mig ner startade en hårdrockskonsert på Campingscenen (som låg närmast vårt tält av alla scener) och trots öronproppar fick basen hela tältet att vibrera. Men jag somnade ändå, vilket jag tycker är en bragd, eller ja, ni förstår hur trött jag var.

På lördagen var jag jättepigg och de andra hur trötta som helst eftersom jag var den enda som lagt mig någotsånär tidigt dagen innan. Linn kom upp med Frida och Anna och jag blev gladare än.. Ah jag kommer inte på något, men jag blev glad i alla fall, väldigt glad. De åkte i Linns bil som var omgjord till en husbil, gardiner och hela baletten. Jag var mäktigt imponerad. Vi drog runt och hade det allmänt jättetrevligt. De köpte glass och jag klättrade på backar och slog mitt tidigare rekord med ytterligare 7 st. Här kan tilläggas att det tidigare rekordet låg på 13 st, haha. Lyssnade på en intervju med Thomas Andersson Wij och kom fram till att han verkade lite dryg men hade snygga strumpor (och häck), fikade och gick på kvällsmötet. Klockan 01.15 satt vi på Maia Hirasawa i myskläder och täcke och bara njöt av att får finnas till, för i just den stunden log hela världen och jag ville stanna klockan och bli kvar i den atmosfären. När konserten tog slut hade hennes skivor gjort det samma och jag och Linn traskade fram allmänt tagna, lyriska och invirade i ett täcke för att tacka henne. Vi gick till Campingscenen och hann lyssna på två av Thomas Andersson Wijs låtar men kom båda överens om att det gjorde absolut så lite som det kan göra, han var ändå dryg, Maia var ändå bäst.

Vi var inte pigga men övertrötta och jag låg skrattande och kollade på stjärnor som fanns bakom molnen innan Linn och Anna fick upp mig på fötter. Vi köpte pastasallad med tonfisk och glass, alltså glassen var inte i salladen, men tonfisken var. Karin kom barfota efter att ha tappat både skor och pojkvän bland alla tusentals fötter armar och kroppar som hoppat på henne under Blindsides konsert. Vi köpte melonmilkshake efter ett tag och träffade sedan Daniel och Viktor. Utan att gå in närmare på det kan jag berätta att Daniel blev utsedd till fotbollsturneringens bästa, och snyggaste spelare.

Linn och Frida gick och lade sig eftersom de skulle köra i morgon, men vi andra var uppe. Jag träffade Mathilda och Clara och vi gick in på discot efter att ha drällt lite, vid fem stängde det och vi hade sovsäcksbrottning utanför tältet med en smålänning. Jag och Mathilda (som var i samma sovsäck) ägde, ett tag i alla fall, sen blev jag lite trött och började snubbla hela tiden vilket fick som följd att jag föll framåt och Mathilda föll på. Jag fick ont i ryggen och lämnade in flaggan. Vi gick iväg till en husvagn där det var fullt ös men gick ganska snabbt därifrån för att istället lägga oss utanför vårat tält och snacka. Jag, Mathilda, Clara och Anna låg utanför, Anna somnade ganska snart och efter ett tag somnade även Clara. Jenny sov inne i tältet, där även två killa från småland låg, alltså det låter lite mysko, men det var väldigt oskyldigt och inte vad ni tänker. Jag och Mathilda låg och pratade och jag somnade mitt i en mening, Mathilda väckte mig och vi bestämde oss för att kanske försöka sova. Klockan var då runt halv åtta på morgonen.

Halv nio samma morgon vaknade jag av att de regnade och fick panik. Jag hade ingen aning om vart jag befann mig, flög upp och började gapa och skrika innan mina kompisar lugnade ner mig. Jag var blöt och kall och har ingen stans att sova. Det låg redan sex stycken i vårat femmannatält (Clara, Mathilda och Anna har lagt sig där), dessutom låg Maria och Daniela i packtältet och jag kände mig sådär lagom desperat som man kan göra när man vaknar utomhus och.. ja ni vet. Jag gick till Linns bil och knackade på. De blev lite förvånade, men släppte in mig utan några sura miner och jag la mig på tvären (över förarsätena) och somnade som en stock. Vi hade det riktigt mysigt, tyvärr var jag tvungen att gå vid tio om jag ville ha frukost. Gick på morgonseminariet och var väldigt trött, det slutade rätt galet och sen var vi tvungna att springa därifrån eftersom vi varken packat tält eller väskor och vår buss gick ganska snart. Efter mycket om och men klarade vi det och hann, mot alla odds, till bussen. Efter ca tio minuter tror jag att i stort sett hela bussen sov.

I just have to say, Frizon
thank you very often!

Kommentarer

Postat av: Matildah

Publicerad 2006-08-22 22:21:53

Underbara galning:D
vi hade sjukt kul och upp på väggarna hoppas jag att det bär även i höst=)
L O V E

Postat av: Anna

Publicerad 2006-08-25 00:18:58

Ahhh.. Det är något magiskt över det hela. Jag önskar jag hade orkat förklara allt lite mer ingående i mitt inlägg.
Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela