Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

I morgon lovar jag att mena vad jag säger.

Publicerad 2006-04-11 20:21:36 i Allmänt,

utmana  inbjuda el. locka till kamp; trotsa, reta provocera

I Förenade arabemiraten finns ett helt varuhus med levande falkar men också världens dyraste hotel, världens största inomhusskidbacke och världens största konstgjorda ö. Jag förstår inte hur folk orkar hålla på. Själv ska jag åka till Peru så fort jag har hittat en reskamrat. Så lätt hänt att fånga andras mönster, klä på sig dem och göra till sina egna. Så förbannat jävla lätt att skrika åt folk att skaffa sig en egen stil, ett liv.


Det är rädslan för själva rädslan
som bygger fel sorts broar
             de av den vemfanorskarbrysig-sorten
             som onekligen är enklast att sätta ihop
             och är onekligen mest lika möblerna på IKEA.

Den fot som sparkar starkast
den viljan som knäcker flest näsben
den motivation som saknas,
när jag fånstirrandes på dina avskalade nagellacksnaglar
försöker säga att jag faktiskt är sån här,
                                                                        tyvärr.

ge mig mer av den

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela