Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

I´m a lousy guitarist.

Publicerad 2006-04-05 21:15:36 i Allmänt,

                       I´m a lousy guitarist.

Jag tillbringar kvällen med en sträckt ljumske, svullen armbåge och tankar som jag önskar gick att hoppa sönder och krossa så som det går att krossa ett glas i full kraft mot en vägg. Fegheten klär av sig naken och gömmer sig bakom låsta dörrar som inte önskar sig annat än att få bli upplåsta utifrån. Träningskläder blandar sig med ångest och våren visar sig i form av en lycklig stund av uppmärksamhet ifrån rätt människor.

Skönt att för en gångs skull vara trött både psykiskt och fysiskt på samma gång. Handbolls-DM i skolan idag gick väl inte allt för väl, men jag är van, en förlust mer eller mindre är inget att bryta ihop för. Franskaprov i morgon, utan ett bra resultat där är jag däremot körd, men den dagen den sorgen. Har för längesedan passerat gränsen för vad som är möjligt när det gäller stress, nu är jag för trött för att orka bry mig. Känns bra nu, kommer kännas mindre bra sen.. men jag är ju tonåring och vi sägs ju vara rätt så korkade så det är väl dags att börja leva upp till sitt rykte.

Moneybrother har just börjat på refrängen it´s been hurting all the way with you Joanna och jag tänker på Karin. Vart tog barndomen vägen? Vem ska jag nu bråka med, vem ska jag nu smita till alla långtråkiga dagar och vem sjutton ska vara min idol? Förlåt om jag låter sentimental, det är inte riktigt så jag menar.
Har en mycket intressant diskussion på msn för tillfället. För övrigt var det närmaste jag kom en nära-döden upplevelse i dag var minuterna jag satt inklämd mellan Maria och Anna på Annas moppe på väg hem ifrån träningen. För lite extra spänning i tillvaron, välj    det    korkade    alternativet!

Står tiden still eller är det min låt som har hakat upp sig?

Kommentarer

Postat av: Carro

Publicerad 2006-04-06 14:20:12

"Står tiden still eller är det min låt som har hakat upp sig?" - Tiden står still, Julia, jag lovar. Keep the good work goin' darling! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela