Make something good

Låna mig din magsäck, dina morgontofflor, din skrattrynka.

Flickan med hålet i handen (i rastlöst sen April)

Publicerad 2006-04-25 20:26:00 i Allmänt,

Du kan få bli min vardagshjälte om du vill.
Du behöver inte vara så modig eller glad, du behöver inte vara sådär snygg som hjältarna alltid är på TV, du behöver inte ha mycket pengar eller hela skor, du behöver inte tro på kärleken eller säga massa roliga saker hela tiden. Du behöver bara finnas där. Fast ska du finnas där ska du finnas där hela tiden, inte bara ibland, för sånt är jag trött på nu. Jag vill ha dig där hela tiden med andetag som vågar andas bredvid mina inför hela världens blickar igen, igen och igen. Du kan vara en sån som hellre dricker mjölk och äter kakor än går och festar, en sån som dansar utan musik, en sån som gömer sig i sina egna ögon och med öppna handflator möter vardagen. Det är okay, (för sån är jag med). Du kan vara vem somhellst, bara du är du och låter mig vara mig.

Idag är en sån dag med jobbigt ljus som kräver att man kisar med ögonen, en typisk huvudväksdag.
I morgon är det nationellt prov och mina ben kan inte sluta hoppa upp och ner när jag sitter ner, känns som att det kommer bli en huvudvärksdag i morgon med och att jag borde ta och tänka i lite positivare banor. Motivation, ge mig mera!

Carl har haft en pissed-off dag och skrikit i 248 decibel hela eftermiddagen, Hampus har gått in i sin egen värld där det är han som bestämer. Jag förstår honom, hade gjort det samma om jag kunnat.

Tar av sig tröjan
ett födelsemärke
fläckar hans hud
och genom fönstret
är han skapad som en gud
Hon målar läpparna röda
från hålen där de sprack
och framför TV:n
blir hennes hud
Blek & Gul
Framför TV:n
blir vemsomhelst ful
Jag hatar dig
Du är...

                                                                  -Kent
                                                                                                             Pojken med hålet i handen



Kent får mig alltid att tänka på dig.




Kommentarer

Postat av: Eva

Publicerad 2006-04-27 16:54:51

Julia du räcker till oavsett om du är värdelös på något nån gång, även fast du inte orkar och är negativ du är bäst liksom precis så som du är! ge dig själv en liten time out det behöver du och det e du verkligen värd! puss vännen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela